17.12.09

Gårdagen och dagen

Hannah kom på besök och vi skrattade och fick kramp i kinderna, det är som det ska vara med andra ord!:D
Jag slog in paketen till julafton.
Igår gjorde jag även det här armbandet och gav bort i present, det blev uppskattat så jag kände mig fantastiskt lyckad!:)


Dagen började med attjag gick ner till stan för att köpa en lampa till en av mina fönsterlampor. Jag tittade innan jag gick ner och konstaterade att jag skulle köpa en 40w lampa med liten sockel. När jag kommer ner på Claes Ohlson och står framför deras gigantiska vägg av 1.000.000 olika sorters lampor börjar jag tveka på om det var en liten sockel det faktiskt var. Jag bestämmer mig för att jag måste ha sett fel, tar en med grov sockel och dessutom var det en halogen lampa som ska lysa, länge, länge och som är miljövänligare än en vanlig glödlampa. Jag knatar raskt hem bara för att konstatera att jag skulle ha litat på mig själv, sockeln skulle nämligen vara liten. STÖRIGT! Så nu har jag en lampa som jag kan använda i taklampan först när den går.. Suck! Jag hatar att jag är så klantig ibland.

Idag beger jag mig till gbg om jag inte skulle skriva lika flitigt som jag brukar menar jag:D Det var mindre kul att vakna upp till snöstorm idag, men nu, peppar peppar, verkar det ha lugnat ner sig lite. Så jag hoppas det förblir så lugnt också!

Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

Ivana sa...

Jag väljer alltid mina vänner efter hur mycket ont i kinderna jag har efter att ha varit med dem. Funkar perfekt, en mycket bra regel. :)

Unknown sa...

Alldeles riktigt Ivana! Det är något jag kommer gå efter hädanefter också..:) Den ultimata måttstocken liksom!/L