23.3.10

Dagen

Jag i Bryant Park, kanske har jag en tonfiskrörstotilla i magen här..;)
Dagens lunchtips: En gammal goding från tiden när jag och Bullan bodde i NYC.
Tonfiskröra:
En burk creme fraiché
En burk tonfisk
En röd lök
Ett rött äpple
Chilipulver

Topping:
Orange paprika
Gurka

På ett tortilla bröd. Mums!!
Mina grannar gillar att köra rally, därför har de byggt en spontan rallybana utanför huset..;)

Dagen började första gången ca kl 05 när jag vaknade ch var tvungen att gå på toa, när jag reste mig upp började jag genast fundera om jag hade fått magsjukan då jag tyckte att det luktade kalops i hela lägenheten. Jag kanske ska förtydliga att när jag håller på att få magsjukan kan mitt doft och smaksinne balla ut rät rejält. Men jag tänkte att aja det lär ju visa sig, sen när jag kommer in på toan håller jag på att storkna, där inne luktar det verkligen kalops. Jag försöker förtränga det hela och går och lägger mig igen och sniffar på Hannahs kudde ist och somnar rätt fort igen. När jag sedan vaknar ordentlig av kl kl 0740 minns jag inte något om vad som hänt kl 05 utan kilar upp gör mig i ordning och käkar frukost. Det är först när jag kommer ut i trapphuset som lukten av kalops slår emot mig ytterligare en gång och frågan, vem fan gör kalops kl 05 på morgonen? dyker upp i mitt huvud. Seriöst ett långkok kl 05!!! Vem gör det? Tydligen någon av mina grannar iaf. Sedan gick jag ut på en liten promenad igen, kom hem pluggade, gick till Emma och pluggade, gick hem och pluggade, gick till tandläkaren och gick hem och pluggade igen. Nu är jag färdig och mina ögon håller på att självsluta sig.. Suck! Fick precis reda på att föreläsningen imorgon var inställd också. Ännu jobbigare, tenta på måndag och allt.. Blä!

Inga kommentarer: