7.11.10

Gårdagkvällen och tidigare på dagen

 Man kan nästan tro att det här är min utklädnad men det är bara en liten ansiktsmask från Åhléns som heter Chocolate mudmask.
 Och utklädnad och utklädnad vore ju synd att säga med jag sminkade mig bara lite mer än vanligt...
 Steg för steg:
1. Bas underlag som tar bort rodnad, puder och lite rouge.
2. Mörk kajal där lösögonfransar sedan ska placeras.
3.Skugga upp längs ögonbenet för att få rätt vinkel på skuggan.
4. Ta highlighter vid ögonbrynet och ljusare ögonskugga in vid ögonvrån.
5. Sätt fast lösögonfransar.
6. Måla i ögonbrynen till en bra nyans.
7. Måla på mascara på överfransarna för att gå de lite mer markerade.
8. Använd flytande eyeliner för att markera ögonen ytterligare och för att täcka ev. hålrum där det syns att du har lösögonfransar.
9. Måla underfransar.

KLAR!


Nisse var såklart med och vilade magfettet på soffryggen medan jag pluggade Det gick fint att plugga så det var skönt, vart nästan klar och det jag inte hann färdigt med hann jag med nu ikväll..

Vi åt massa god mat, godis, popcorn de hade en piñata och vi gick spökvandring i Hannahs föräldrars sovrum. Treeevligt!

Sen sov jag kvar och nu är vi hemma hos mig igen! Sweeet!

3 kommentarer:

Therese sa...

Snygg sminkning!! Nu håller vi alla tenta-tummar så hårt det bara går :) Kram!

Mamma sa...

Snygg sminkning!! Kram

Unknown sa...

Tack mamma och Therese, blev mycket nöjd själv måste jag säga! Kramar!!/L