18.2.11

Låttips

Those dancing days - Reaching forward

Sofia Somajo - Wristcutters


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du trivs med utbildningen! Är det mycket man ska arbete i grupp? Och hur många är man då som jobbar tillsammans. Om jag ska plugga distans i Gävle så kommer jag att göra det tillsammans med min syster så då kan vi kanske vara ett team?

Sen kommer en till fråga. Var det svårt att komma in på utbildningen? På någon sida stod det att snittet låg på 18,4 men det låter väldigt högt? I Östersund ligger det på runt 13).

Tack för att du hjälper mig!

Unknown sa...

Oftast så är det en uppgift/kurs som ska lämnas in just för att man ska få in känslan av att vara ute i verkligheten då det ofta kan se ut just så..:) Man är ca7 pers i varje grupp beroende på hur många som har hoppat av eller liknande... Och jag tror säkert att man på något vis kan göra så att ni hamnar i samma grupp, det verkar som att de är rätt flexibla när det gäller det bara antalet ej överstiger 7 och att båda inriktningarna finns representerade.

Snittet är jättehögt om man ska tillhöra en av Gävle grupperna där ligger snittet så högt medan det ute i de andra studiegrupperna ex Hudiksvall och Bollnäs är något lägre. Det är även svårare att komma in på Allmän inriktning som jag går än att komma in på Äldre funktionshindrade inriktningen.

Föreläsningarna visas ej över internet utan för att se de behöver an ta sig till studiegrupps orten och titta över en TV, ag vet inte men jag har hört rykten om att detta ska förändras, men jag är inte säker!

Inga problem bara att säga till om du har några fler frågor..:)

Anonym sa...

Tack så mycket för jättebra svar!

Oh typiskt, då är det på gränsen att jag kommer in.. har 18,3 snitt eller något ditåt. Min syster skulle tyvärr inte komma in :/ Tråkigt.

Jag får fundera vidare!

Ha en fin dag!
Kram!