14.5.11

Hannahs Tårta

 Hannahs ända krav på tårtan var att den skulle vara chokladig -så så fick det bli!

Ta helt vanliga sockerkaksbottnar som du kan köpa i vilken affär som helst. På första lagret ska det vara vaniljkräm, chokladsås och riven choklad.
 PÅ andra lagret ska det vara en sylt, jag valde hallon och det blev kanongott! Så hallonsylt, chokladsås och riven choklad. Detta gjorde jag i torsdags för att den skulle hinna stå i kylen och safta till sig ordentligt.
 I fredags hade jag sen på garnityren, vanilj grädde som jag hade i massa chokladsås i efter att den nästan var färdigvispad. Mums!
Runt om strösslade jag ut små ätbara hjärtansströssel och uppe på satt jag ut hallon i en cirkel och använde sedan silverkulor för att visa vems tårtan var och även lite silverkulor runt om halloncirkeln. När allt var klart rev jag över lite mer choklad.

Alla älskade den,jag med! Den vart verkligen kanon!

Jag och Hannah bjöd hit Sandra,Åza och Malte och alla mumsade i sig massor. Grymt gott! Trevligt och härligt!

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Shit, ser supergott ut! Blir sugen på att baka, men jag får vänta med det tills jag har flyttat!

Unknown sa...

Jaden lev verkligen toppen god,när jag får pengar måste den nästan göras om så god blev den! :)