21.12.09

Göteborgsresan torsdag

Jag påväg från Gävle.


Självklart var det snöstorm ute när jag vaknade, trodde nästan att taket skulle flyga iväg under natten så jag blev inte överraskad, bara irriterad. Därefter tar jag mig ner till stationen och väntar, ser att tåget ska gå i tid, gud vad skönt tänker jag, för bara jag kommer ner till Stockholm borde det vara lugnt att ajg kommer till Göteborg iallafall. Så vi åker iväg, och jag kommer fram till Stockholm och där blir jag sedan strandad i 2h väntandes på mitt tåg som ska vara ett x2000. När det kommer in är det ett gammalt, skruttigt InterCity tåg och de ropar ut i tåget när vi klivit på att alla som har en plats bokad på det andra tåget har förtur till alla platserna på det här tåget. Great! Det finns inte ens platser till alla. Som tur är hittar jag en plats på tåget och vi rullar iväg. Jag hade inte käkat kvällsmat eller någonting eftersom jag och philip hade planerat att äta mat tillsammans på kvällen och när jag då äntligen kommer hem till philip kl 2300 fast jag skulle varit framme kl 2100 från början är jag så trött att jag stupar i säng.... Åh det var såååå skööönt!

Inga kommentarer: